Witam,
Czy ma ktoś na sprzedaż koła 5 biegu 37/50 (0,74) pasujące do skrzyni LVN ? rozważam też zakup skrzyni LNR w obrębie Warszawy
[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?
Zwiń
X
-
Poczułem się dumnieZamieszczone przez tinware91 Zobacz wpisseryjna skrzynia, piąty bieg, ok. 3300 obr/min i potężne 102KM

Zostaw komentarz:
-
-
Przepraszam Was, nie mogłem się powstrzymać. Jedna z najdłuższych i najbardziej stronym górek po jakich przyszło mi jechać wczoraj i nie tylko wczoraj - początek obwodnicy Serocka w stronę Warszawy. Przed górką robię spory odstęp przed autem przede mną, następnie wykorzystuję tą lukę i rozpędzam auto +20km/h, aby mieć na górce przewagę (cwaniak ze mnie), dojeżdzam do górki i jako jedyny lecę Tourim lewym pasem i wyprzedzam ok. 10 aut, którę od razu zjechały na prawy pas po rozpoczęciu się dwupasmowej jezdni, seryjna skrzynia, piąty bieg, ok. 3300 obr/min i potężne 102KM, na tym odcinku prawie 500m auto przyspieszyło jeszcze o ok. 5km/h - więc mamy już dane, na jakie górki została stworzona ta skrzynia - max. 2 stopnie. Dajcie znać o Waszych górkach, jestem ciekaw, skonfrontujemy to
Załączone plikiOstatnio edytowany przez tinware91; 49282.
Zostaw komentarz:
-
-
Tak jak ja. Wiedziałem, że przy tym silniku może nie być kolorowo, ale nie zdawałem sobie sprawy, że aż tak - tata ma 1.4 16V 80KM i 4000 obr/min przy 155 km/h, więc ja wybierając 1.6 MPI 102KM spodziewałem się mieć tylko lepiej. Na silnik zdecydowałem się z racji na podtlenek - jedyna jednostka w Touranie nadająca się tak naprawdę pod LPG - gdybym miał do wyboru 1.8T wcale bym się nie zastanawiał. Więc kupiłem auto, po 15 minutach wyskakuje na A2 do siebie, 100, 110, 120, 130... Nagle coś głośno... Patrzę obroty - 4000 - masakra. Pierwszy mod gwarantowany. Wcześniej z YouTuba wiedziałem tylko, że 3000 obr/min jest przy 100km/h, ale nie zdawałem sobie sprawy że 20km/h więcej jest aż 3700 obr/min. Dlatego staram się udostępniać jak najwięcej na forum i na YouTube, aby inni korzystali z tej wiedzy.Zamieszczone przez pejo Zobacz wpisNiektórzy kupili samochód a dopiero potem pojechali na autostradę
U mnie to nawet 0.01% górek z 1% autostrad i 5% ekspresówek. Dzisiaj leciałem po miescie na czwórce, dojechałem do tunelu (krótki i stromy), obroty spadły do 1700, nie redukowałem, pod górę docisnąłem gaz w podłogę i auto przyśpieszyło jeszcze o ok. 3km/h - czyli jest jednak jakaś moc, nie wspomne już o tak małych obrotach.Zamieszczone przez pejo Zobacz wpisA tak na poważnie to autostrady stanowią około 10% przebiegu, a górki na autostradzie 10% z tych 10%
Zostaw komentarz:
-
-
i o to się też rozchodziZamieszczone przez tinware91 Zobacz wpisOk. 3000 obr/min nie bierze nawet kropli, powyżej 4000 obr/min zaczyna się konsumpcja od 0.5 do 1L na 1000 km nawet w miarę sprawnych jednostkach pod maską.
Zostaw komentarz:
-
-
Guest repliedRzeczywiście, popieprzyłem jednostki. Co nie zmienia faktu, że z trumną na dachu malutki golf będzie większy niż duży touran. :-) Sąsiad ma tourana (wypas niemal maksymalny, nawet z webasto, w wersji wybitnie na autostrady) w garażu obok, więc widuję ten "duży" samochód regularnie.
Jednak szukania przedliftowej tsi to szczerze nie pamiętam.Ostatnio edytowany przez Gość; 44763.
Zostaw komentarz:
-
-
Jeśli masz na myśli różnice między golfem a to touranem to informacyjnie między podanymi wyżej 1,48m a 1,65m jest 17 centymetrów różnicy a nie milimetrów jak ironicznie zaznaczyleś. Bym powiedział znacząca roznica. Niezłe jajca co? Co wątek to atak z Twojej strony. Najczęściej zupełnie chybiony (poprzednio szukałeś o2 przed liftem w tsi). Pomyśl trochę zanim kolejny raz coś mądrego skrobnieszZamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpisCzyli 17 mm wysokości dzieli malutkiego od dużego. Niezłe jajca.
Zostaw komentarz:
-
-
A tak na poważnie to autostrady stanowią około 10% przebiegu, a górki na autostradzie 10% z tych 10%. Więc dla samych górek na autostradzie nie zmienię samochodu, który mam pewny bo jestem pierwszym właścicielem. Dlatego próbujemy coś zmienić w istniejących autach.
Tak samo jest z innymi modami. Zamiast modzić czy doposażać samochód to można go zmienić.
Zostaw komentarz:
-
-
Guest repliedCzyli 17 mm wysokości dzieli malutkiego od dużego. Niezłe jajca.
Ale zgodzę się z tym, że rzeczywiście miejsce korzystania z tego samego auta wiele zmienia w doświadczeniu z jazdy. 1.4 16V najbardziej "bolały" wzniesienia. Na niektórych górkach podkarpacko-małopolskich nawet do pierwszego biegu trzeba było redukować (kręto i stromo). A teść przede mną bez problemu zapitalał fabią 1.4 tdi (wtedy akurat nie miał ICka przytkanego). Niski moment w wysokim zakresie obrotów - takiego auta nie brałbym ani na autostradę ani w górki.
Zostaw komentarz:
-
-
To nie tak, że nie umiesz jeździć, absolutnie - nie zamierzałbym tutaj nikogo obrażać ani oceniać. Dzielimy się tutaj na tym forum swoimi doświaczeniami i mówie całkiem serio - jesteśmy z innych części Polski, może mam mniejsze wzniesienia na Mazowszu, nie wiem, ale 1.6 MPI 102KM na seryjnej skrzyni przez rok użytkowania nie zwolnił mi na żadnej górce. W tym poście (tutaj) podzieliłem się swoimi osiągami co 10km/h na seryjnej skrzyni na ostatnim biegu (potwierdza to ten film), jeśli chcesz możesz porównać sobie ze swoimi wynikami na ostatnim biegu, miałbyś rozeznanie.
Tak, to za pewne ta sama płyta, ale wysokość golfa to 1,48m, Tourana to 1,65m, Caddy 1,83m. Dlatego O2 z tym silnikiem udaje się osiągnąć max. 200km/h, Touran to ok. 180km/h, a kolega parę postów wyżej w Caddy osiąga niecałe 170 km/h. Oczywiście zgodzę się z Tobą, że dobre auto na autostrade nie powinno zwalniać na żadnej górce, ale doszlibyśmy do takich zależności, że zakładając jazdę np. 120km/h przy 3000 obr/min musimy mieć silnik 120KM, ale chcąc jechać 150km/h przy 3000 obr/min musimy mieć 150KM - pewnie dobrze by było, byłoby przyspieszenie, ale widać to, że dziś producenci poszli bardziej w stronę mniejszych obrotów i komfortu dla kierowcy niż osiągów i przyspieszenia - moim przykładem był tutaj ten Golf MK6, który ze starym silnikiem 1.6 MPI 102KM przy 4000 obr/min osiągał 135km/h, a z nowszym słabszym silnikiem 1.4 16V 80KM przy tej samej prędkości obrotowej osiąga 155km/h - oczywiście kosztem przyspieszenia oraz mocy pod górę, ale z drugiej strony komfortu podczas podróżowania. Seryjne przełożenia w 1.6 MPI są nieakceptowalne dla wszystkich użytkowników z tego tematu, którzy chcą poprawić tą sytuację kosztem przyśpieszenia ostatniego biegu. Uważam, że ten silnik ma potencjał na mocniejszą skrzynie i skoro dało się to zrobić kosztem zwalniania auta na górkach w 1.4 16V 80KM to można zrobić to w 1.6 MPI 102KM. A przekonał nas o tym pejo , który w swojej Octavii zrobił takie przełożenia, jakich nie ma nawet skrzynia przy silniku 2.0 FSI 150KM - i jak widać z jego relacji, bardzo sobie chwali takie przełożenie w trasie, nie zgłaszał nam żadnych problemów. Pytałeś nas również o spalanie auta po modyfikacji - wydłużeniu piątego biegu z 0,81 na 0,74. Taki test przeprowadzili Czesi i jego wynik znajduje się tutaj - po modyfkacji auto pali o 0,3L/100km mniej paliwa. Pytałeś również o męczenie motoru na takim przełożeniu - mogę powiedzieć Ci tylko tyle, że cały czas próbuję ogarnąć skrzynie 6-biegów po to, aby przy prędkości np. 150km/h w razie zauważenia, że auto zwalnia nie męczyć go i zrzucić na chwilę na piąty bieg. W przypadku samej modyfikacji piątego biegu zrzucenie na czwórkę byłoby raczej nie możliwe - obroty poza skalą. Ja właśnie wróciłem z wakacji w pełni zadowolony, dopuki nie wyciągnąłem bagnetu i nie okazało się, ze na przejechane 400km ekspresówki (4200 obr/min przy 140km/h) silnik przepalił mi 0.3L oleju, a gdy jeździłem po 110-120 km/h (3600 obr/min) nie odnotowałem żadnego ubytku.Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.
Zostaw komentarz:
-
-
Guest repliedGdzie ty masz ten uciąg? Bo chyba nie w wolnossącej benzynie 1.6? Pod górkę na tempomacie zwalniała mi fabia 1.4 16V 75 KM - do tego stopnia, że za bramkami w Balicach (w stronę Katowic) musiałem wyłączać tempomat i zastępować go nogą (sprzedałem głównie z tego powodu, ale gdy kupowałem, to autostrady jeszcze w moim województwie nie było). Wiem, pewnie nie umiałem jeździć, bo innym wszystko idzie świetnie pod wszystkie górki - znam to znakomicie (nie tylko z internetów).
Od czasu fabii nie zauważyłem, żeby samochód na tempomacie zwalniał cokolwiek pod górkę na autostradzie. Nadający się na autostradę silnik nie zwalnia w takich warunkach. 1.6 mpi się nie nadaje, nieważne z jaką skrzynią. Miesiąc z astrą J 1.6 115 KM tylko utwierdził mnie w tym przekonaniu.
PS Touran duży, a golf malutki? To nie ta sama podłoga? Coś tu nie gra...Ostatnio edytowany przez Gość; 44763.
Zostaw komentarz:
-
-
Dobre pytanie... Ja na pewno stroje auto pod max. 155km/h licznikowe. Mogę powiedzieć Ci tylko tyle, że uważam, że kiedyś był tręd na duże przyśpieszenie, nie ważne czy duży czy mały silnk. Zobacz: duży Touran 1.6 102KM i 135km/h przy 4000 obr/min... cztery lata później malutki golf 1.4 80KM i 155km/h przy 4000 obr/min... Dokładnie ten sam golf 1.6 MPI 102KM również 135km/h przy 4000 obr/min... Więc co - to samo auto, 22 KM więcej a 20km/h wolniej? Hmmmm.... Myślę, że MPI zaprojektowali tak na początku i już szła produkcja, nic nie zmieniali... Skupili się na FSI, TFSI i TSI i tutaj poprawili tą sytuację, widać to chociażby po silniku 1.6 FSI... Ja jak jade Touranem za kimś na ekspresowce czy autostracie na tempomacie to musze hamować przy każdej górce - wszystkie te słabsze auta zwalniają, a u mnie nie ważne jaka jest górka to prędkość nawet niedrgnie - uważam, że to jest chore w cywilnym aucie taki uciąg... Myślę, że to taka myśl technologiczna, z której jak widać dzisiaj zrezygnowano. Fakt, auto ciągnie niesamowicie, ale tak samo niesamowicie jest niedozniesienia ryk silnika przy 140km/h, o poborze oleju silnikowego już nie wspomnę... Ok. 3000 obr/min nie bierze nawet kropli, powyżej 4000 obr/min zaczyna się konsumpcja od 0.5 do 1L na 1000 km nawet w miarę sprawnych jednostkach pod maską.Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.
Zostaw komentarz:
-
-
Za kilka dni mam dostać odpowiedź odnośnie skrzyni. Zamiana obudowy sprzęgła - bez problemu. Schody zaczęły się przy dyferencjale. 4.53 z Waszych LVN nie będzie pasować do HBJ, a bez tej zmiany dyfra modyfikacja na 6b się nie opłaca - lepiej wymienić tylko w moim FZT samą piątkę, ale jak wiadomo licznikowe 150km/h i 4000 obr/min to troszkę za mało. Czekamy... Trzymajcie kciuki.
Zostaw komentarz:
-
-
Trzymam kciukiZamieszczone przez tinware91 Zobacz wpisJak mi się uda to znam już patent na 6b w Octavii - ale na razie chciałem potwierdzić to u siebie w Touranie aby nie wprowadzić kogoś w błąd.
Zostaw komentarz:
-
-
Pisałeś wcześniej o tym że w razie czego zmienisz przełożenie kół zębatych. Idź na całego. Potem możesz żałować że nie wziąłeś jeszcze mniejszego przełożenia. Od czegoś trzeba zacząć. Powodzenia aby za pierwszym razem się udało.
Zostaw komentarz:
-
-
Myślisz, że taki dyferencjał to nie jest przesada jak na Tourana vs. 1.6 MPI ?
Prędkość maksymalna przy 4200 obr/min... Kuszące, ale mam obawy...
Te dyfry to moje przykłady, gościu od skrzyń ma coś dobrać pasującego, a ja zrobiłem jakieś przykłady oszacowania jak dyfer wpłynąłby na prędkość.
Jak mi się uda to znam już patent na 6b w Octavii - ale na razie chciałem potwierdzić to u siebie w Touranie aby nie wprowadzić kogoś w błąd.
Zostaw komentarz:
-
-
To co tobie potrzeba to ostatnia wersja HBJ-3. Jeśli cenowo wychodzi podobnie do pozostałych wersji to ją bierz.
Zostaw komentarz:
-
-
Eh... Wiem, że strasznie mące w tym temacie, ale cały czas walczę i nie rezygnuje. Nareszcie znalazłem kogoś, kto zajmie się wykonaniem skrzyni na zamówienie - specjalistę, który nie jęczy mi że się tym nie zajmuje albo co lepsze, że się nie da w skrzyni zmienić nic. A więc tak... Jako że mam okazję przygotować taką skrzynie na zamówienie, to dopasowuje skrzynie do auta, niż na odwrót jak próbowałem wcześniej ze skrzynią GQL od 2.0 FSI. Plan jest taki: skrzynia HBJ od Tourana 1.6 FSI - ma 6 biegów i różni się tylko obudową sprzęgła i chyba wysprzęglikiem. Więc Pan obudowę mi zamieni, nie ma w tym najmniejszego problemu. Zajmuje się rozbiórką skrzyń i sprzedażą ich na części oraz regeneracjami i naprawami. Po zamianie obudowy sprzęgła modyfikacja numer dwa: czyli delikatna zmiana dyferencjału. I teraz pytanie na jaki? W załączniku posta wrzucam różnie wariacje. Weź pod uwagę że zależy mi na maksymalnie małych obrotach na ostatnim biegu (na trochę większej górce niech sobie zwalnia), no i oczywiście że Touran pewnie jest wyższy z 15-20cm i pewnie trochę cięższy - liczmy maks. 4 pasażerów (350kg) oraz 30kg bagażu. Obecnie moje przyspieszenie od 140km/h do 150km/h to 5 sekund - mogłoby być nawet dwa-trzy razy dłuższe na tej nowej szóstce.
Ocecne przyspieszenie (dyfer 5,067 + piątka 0,740):
100-110 km/h - 3sek.
110-120 km/h - 3sek.
120-130 km/h - 3sek.
130-140 km/h - 3sek.
140-150 km/h - 5sek.
150-160 km/h - 7sek.
160-170 km/h - 16sek. (tutaj miałem górkę)
170-180 km/h - 8sek.
Dla licznikowej prędkości ok. 135 km/h (GPS ok. 127km/h):
HBJ - mniej o 400 obr/min lub +13km/h dla 4000 obr/min
HBJ-1 - mniej o 600 obr/min lub +24km/h dla 4000 obr/min
HBJ-2 - mniej o 800 obr/min lub +29km/h dla 4000 obr/min
HBJ-3 - mniej o 900 obr/min lub +35km/h dla 4000 obr/minOstatnio edytowany przez tinware91; 49282.
Zostaw komentarz:
-
-
To z tego co podałeś to powinna u ciebie wystarczyć wymiana jednego kołaZamieszczone przez tinware91 Zobacz wpiswedług ETKI w mojej skrzyni na piątce siedzi 02T 311 361 N oraz 02T 311 158 P
Zaś w FZU są 02T 311 361 B oraz 02T 311 158 P
Taka ta ETKA.
Zostaw komentarz:
-
-
Tak więc zostaje przy zmianie skrzyni 5b FZT na skrzynie 5b FZU.
Do tego zmienie koła piątego biegu. Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia:
według ETKI w mojej skrzyni na piątce siedzi 02T 311 361 N oraz 02T 311 158 P
Zaś w FZU są 02T 311 361 B oraz 02T 311 158 P
Całość, czyli wymiane skrzyni na skrzynie prawie taka sama (2500) + kół piątki (1500) wraz z całą robocizną (1000) wyliczam na ok. 5000 zł
Szkoda, bo w tej cenie można byłoby ogarnąć skrzynie 6 biegów...
Skrzynia da mi +10km/h, a zmiana kół piątki +14km/h, razem 24km/h
No i kiedy auto na górce przy 150km/h (3700 obr/min) zacznie mocno zwalniać to redukcja na czwórkę i 5200obr/minOstatnio edytowany przez tinware91; 49282.
Zostaw komentarz:
-
-
W przypadku skrzyni GQL średnica koła zamachowego od 2.0 FSI jest większa o 8mm, więc trzeba byłoby je zmienić, aby działał rozrusznik.
Sama zmiana koła zamachowego z 2.0 FSI jest niemożliwa z racji na inny rozstaw śrub na wale korbowym w silniku.
Więc wszystko jasne.
Zostaw komentarz:
-
-
Tak, tylko jeśli chodzi o dobór i zakup części to wszystko jest na mojej głowie.
A że mało się na tym znam i nigdy nie widziałem tego na oczy, to pewnie poniosę porażkę :P
Mechanik robił już swapy skrzyń i silników... Muszę przed oddaniem auta ogarnąć czy otwory mocujące obudowe skrzyni do bloku silnika są takie same oraz koło zamachowe.Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.
Zostaw komentarz:
-
-
Dawaj znać czy się uda. Mnie też interesuje w moim BSE 6B.Zamieszczone przez tinware91 Zobacz wpisJa już jestem umówiony z mechanikiem na początek Października na próbę wrzucenia skrzyni GQL 6 biegów
Jak mechanik to ogarnie to możesz mu potem podesłać ze 20 gotowych klientów na taki sam mod
Zostaw komentarz:
-
-
Ja już jestem umówiony z mechankiem na początek Października na próbę wrzucenia skrzyni GQL 6 biegów
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: